close

"YMCA"是賀寶芙的國歌,為什麼公司會選這首歌我並不是很清楚,只知道只要參加國內外大會時,會議前只要播放起這首歌,所有人都會興奮得開始跳舞歡呼,而且這舞還是具有標準動作咧!不是拍拍手動動身體就好囉!很有趣吧!很多人說直銷的會議是洗腦大會,一堆什麼精神喊話的,可是我在賀寶芙沒有看過這種狀況,幾乎所有會留在這裡的人,都是被產品所感動,所以熱愛這個產品與事業,包括我自己也是,因為我們體會出產品的好,以前我從沒想過自己滿臉痘子也能有好的一天,昨天又一位同事說我氣色與皮膚變很好,好高興喔!25歲開始吃產品的我,一定會永遠停留在25歲



我特地去找了YMCA這首歌的歌詞與翻譯,在這裡YMCA我想應該就是用來形容賀寶芙吧!雖然原意是"基督教青年會"可能因為歌詞接近賀寶芙的中心精神所以被拿來當國歌,賀寶芙還有另一首國歌"The Best",等我找到檔案與歌詞再分享給大家

young man, there's no need to feel down.
I said, young man, pick yourself off the ground.
I said, young man, 'cause you're in a new town
there's no need to be unhappy.

年輕人, 無需憂鬱
我說, 年輕人, 自己振作起來
我說, 年輕人, ' 因您以在一個全新的城
沒有必要不快樂

young man, there's a place you can go.
I said, young man, when you're short on your dough.
you can stay there, and I'm sure you will find
many ways to have a good time. 

年輕人, 有一個地方你可以去
我說, 年輕人, 當你身無分文
您能呆在那裡, 我肯定你將發現
許多度過美好時光的辦法

it's fun to stay at the y-m-c-a.
it's fun to stay at the y-m-c-a

留在y-m-c-a樂趣無窮
留在y-m-c-a樂趣無窮

they have everything for you men to enjoy,
you can hang out with all the boys ... 

他們有年輕人喜愛的一切
你能和所有男孩同在一起...

留在y-m-c-a樂趣無窮
留在y-m-c-a樂趣無窮

you can get yourself cleaned, you can have a good meal,
you can do whatever you feel ...
young man, are you listening to me?
I said, young man, what do you want to be?
I said, young man, you can make real your dreams.
but you got to know this one thing! 

你能梳洗乾淨
你吃一頓好的
你能隨心所慾...
年輕人, 你是否在聽?
年輕人, 你志在何方?
我說, 年輕人, 你能美夢成真
但你需知道一件事 

no man does it all by himself.
I said, young man, put your pride on the shelf,
and just go there, to the y.m.c.a.
I'm sure they can help you today. 

無人能單靠自己
我說, 年輕人, 將高傲豎之高閣
就去那 y.m.c.a
我肯定他們今天能幫你

留在y-m-c-a樂趣無窮
留在y-m-c-a樂趣無窮

他們有年輕人喜愛的一切
你能和所有男孩同在一起...

留在y-m-c-a樂趣無窮
留在y-m-c-a樂趣無窮

你能梳洗乾淨
你吃一頓好的

young man, I was once in your shoes.
I said, I was down and out with the blues.
I felt no man cared if I were alive.
I felt the whole world was so tight ..
.
年輕人, 我曾與你一樣
我說, 我被憂鬱充滿
我感覺無人關心
我感覺世界很緊... 

that's when someone came up to me,
and said, young man, take a walk up the street.
there's a place there called the y.m.c.a.
they can start you back on your way. 

那時某人過來對我說
他說, 年輕人, 走下這街
那有一個地方叫 y.m.c.a
他們能幫你從歸正途

留在y-m-c-a樂趣無窮
留在y-m-c-a樂趣無窮

他們有年輕人喜愛的一切
你能和所有男孩同在一起...

y-m-c-a... 你將在 y-m-c-a 找到

年輕人, 年輕人, 無需憂鬱
年輕人, 年輕人, 自己振作起來

y-m-c-a... 你將在 y-m-c-a 找到

年輕人, 年輕人, 你是否在聽?
年輕人, 年輕人, 你志在何方?


arrow
arrow
    全站熱搜

    likepeterpan 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()